Drop off - Leave off

Cliffwood Aberdeen, New Jersey  •
Drie dagen in één dag vandaag. Buckle up! De wekker staat op 7. We staan op, zetten alle valiezen buiten open, gooien er de laatste spullen in, gaan overal rond met een vod en veger en blik, gooien alles weg wat niet meekan, delen restjes uit aan medekampeerders (fles melk, overschot insectenspul, z...

Catskills - Mahlon Dickerson Park

Mahlon Dickerson Park  •
Onze laatste volledige camperdag en richting zuiden is de opdracht. We moeten een beetje in de buurt van Newark geraken, omdat we de camper daar morgen voor 11u proper en leeg moeten afleveren. Dat wil dus zeggen, met alle valiezen gepakt, alle kasten leeg, binnenkant geveegd etc. In de buurt van Ne...

Catskills - Woodstock

Purling  •
Vanochtend rijden we een eindje met de camper de Catskill Mountains in, tot aan de parking van een oud stationnetje. Ik had hier een overrompeling verwacht, maar er staan maar 4 auto’s op de parking. Er vertrekt hier een pad van een kleine 3 km naar de Kaaterskill Falls, over de vroegere spoorlijn....

Little hop van Connecticut naar Catskills

Vandaag op het gemakje opgestaan, we hebben maar 100 km te gaan. Dat is een gelegenheid om nog eens langs de kleine baantjes te rijden. Eerste stop is Washington Depot, het dorpje waar de scenaristen van Gilmore Girls zich op gebaseerd hebben (I’m an addict) om de Connecticut sfeer weer te geven. He...

Grote doorsteek van de kust naar NY State

Litchfield  •
We staan op om iets tussen half acht en half negen, kramen op en gaan naar Freeport voor ontbijt. We komen in Freeport café terecht waar het een drukste van jewelste is. Allemaal locals, dus kan niet slecht zijn. Het is hier echt of je een film of serie binnen loopt. Alles wat je denkt van zo’n plek...

Cedar Haven, Portland

Freeport, Cedar Haven Campground 7-8/8  •
We willen vandaag Portland bezoeken. Dat is zowat het meeste wat een echte stad benadert gezien de bush die we de afgelopen week hebben doorkruist. Stelt ons wel voor het probleem dat we bang zijn met die grote camper niet makkelijk zullen kunnen parkeren. Een beetje zoekwerk op Google (een mens kan...

Maine Lobster Festival

Rockland  •
Rustig opgestaan vandaag, we hebben een rit van zo’n 200 km vandaag, in twee blokjes. Eerst tot het Maine Lobster Festival en van daar naar de volgende camping bij Freeport. Het is een mooie rit langs de grillige kust van Maine, waar héél veel water van het land de zee instroomt, of de zee het land...

Whale watching Bar Harbor

Southwest Harbor  •
Vroeg uit de veren deze ochtend, want we moeten om 8u in Bar Harbor zijn voor een Whale watching trip in de baai van Maine. We hebben gisteren een taxi besteld om ons op te pikken, want het schijnt er een hel te zijn om te parkeren, en al zeker met een RV. De taxichauffeur is een dame die zo breed i...

Smuggler’s Den, Southwest Harbor

Vandaag: Chillen op de billen! Uitslapen, rusten, wasje draaien, busje naar het dorp pakken, kreeften eten part one.

Bethel Kayak

Bethel  •
Een stralende dag vandaag! Gisteren wat regen gehad, maar vandaag is het ideaal rivierweer. We vertrekken vanop de camping met een shuttle, zo’n 16 km stroomopwaarts en leggen de kayaks te water. Ook hier veel te weinig regen gevallen de afgelopen maanden, dus het water is niet te diep. De rivier is...

Bethel Outdoor Adventures

Vandaag een uurtje langer geslapen (=wekker om 8u). We hebben een korte, scenic route van 150 km voor de boeg. We doen rustig in de morgen, Koen moet naar de bank bellen omdat zijn credit card geblokkeerd werd omwille van vermoeden van fraude. Als je vanalles uitgeeft in de States vragen ze niet wat...

Franconia Notch

Franconia  •
Vanochtend vroeg uit de veren voor weer een pittige rit van 300 km. We rijden nog een goed eind door de bossen van Adirondack overprachtige wegen. We zien een hert de weg oversteken, vlak voor onze neus. Daarna wordt het landschap weidser, we rijden door de vlakten van Vermont in de richting van de...

Lake Durant

Lake Durant  •
Vandaag hebben we goed doorgereden, de 500 km gingen goed vooruit. Al moet je onderweg nog 2 keer tanken. Da spel zuipt zo'n 25l/100km. Compleet crazy. De tank kan wel zo'n 200 liter meenemen, dus geen angst voor stivallen, maar bon. Een liter kost hier intussen ook al een 1,30 dollar dus dat gaat h...

Niagara-Adirondacks

Vandaag onze langste rit van de reis. We moeten op een paar dagen helemasl naar het Oosten geraken en dat betekent 2 dagen fameus doorrijden. Vandaag zo'n 550 km en morgen morgen 300 km. Weinig stops dus. In Adirondack logeren we bij Blue Mountain Lake op een campground in volle natuur. Er is niks!...

Niagara

Four Miles Creek, Niagara State Park  •
Overnachten in Four Mile Creek Campground, een reusachtige maar prachtige camping. Wel weer basic: geen Wifi, geen data. Dus moeilijk om te communiceren met het thuisfront. We hebben wél een fantastisch zicht op Lake Ontario. Vandaag bezoeken we de Niagara Falls. We rijden met de camper naar een van...

Wellsboro

Wellsboro  •
Een semikorte rit naar Wellsboro vandaag langs de mooie Route 6, dwars door Noord Pennsylvania. Veel buien vandaag, het is broeierig. We doen uitgebreid boodschappen, zowel qua eten als praktisch gerief zoals een vuilblik, afwasproduct, emmertje etc. 's Avonds maak ik spagetti bolo. We kunnen vanop...

Bye bye NY - Hello Camper

Highlands  •
Met de ferry uit NY naar Atlantic Highlands in New Jersey, met een Uber naar Cliffwood voor pick-up Camper en dan de vuurdooprit naar de eerste kampplaats in Tunckhannock.

NYC (laatste) dag 5

New York  •
Laatste dag in NY en eindelijk wat minder heet. We fietsen in Central Park met gehuurde tweewielers. Valt een beetje tegen omdat je alleen op grote wegen mag fietsen en zo heel veel van het park mist. Toch de highlights kunnen meepikken met wat zoekwerk, dus all's well that ends well. Daarna valieze...

NYC Chill-Dag 4 (#NOT!)

Vandaag (volledige) dag 3, dan begint het wat vermoeiend te worden. Maar 1 activiteit gepland: The Intrepid, op Koen’s verlanglijstje van NY. Een vliegdekschip, met een heleboel ouwe vliegtuigen op, de Concorde, de Spaceshuttle en een duikboot. De meisjes keken er naar en zagen dat de papa blij was,...

NYC is een pretpark! Dag 3

New York  •
De volgepaktste dag met geplande activiteiten: 10u Empire State Building 12u30 The Ride, een geanimeerde toeristische rondrit in de Theatre District &Times Square 16u The Friends Experience, de naam zegt het helemaal, ALLE foto’s zijn geweldig, maar er is maar ruimte voor 1 vandaag 19u The NY Mets v...

NYC Dag 2

Jetlag vroeg uit de veren om 5u30 (alleen Annelies, de rest slaapt goed door). Ochtendwandeling door Harlem. Geen kat/hond op straat. Wel al goed warm. Om 8u vertrekken we naar Coney Island. Er is airco in de metrostellen en dat is het schoonste cadeau van de dag. Dit weekend worden in NY recordtemp...

NYC Dag 1

New York  •
Met 40 minuten vertraging vertrokken, maar netjes op tijd geland in JFK om 13u. Met een transfer naar onze studio in Harlem gereden. Beetje geland, uitgepakt, wandeling in de buurt. Telefoonkaart gekocht voor de US, bleek niet te matchen met de speciaal nieuw daarvoor gekochte Samsung, dus ook een n...