Een stralende dag vandaag! Gisteren wat regen gehad, maar vandaag is het ideaal rivierweer.

We vertrekken vanop de camping met een shuttle, zo’n 16 km stroomopwaarts en leggen de kayaks te water. Ook hier veel te weinig regen gevallen de afgelopen maanden, dus het water is niet te diep. De rivier is gelukkig heel breed waardoor we moeiteloos de lage kantjes kunnen ontwijken (oké, Klara en ik hebben 1 keer moeten uitstappen). Het is superrustig en we wanen ons alleen in de outback. Gewoon chill dobberen en af en toe wat bijsturen is goed voor 4 uurtjes heerlijk genieten. Het landschap is niet megaspactaculair, af en toe heeft het iets van de Schelde tussen Sint Amands en Temse, dus het voelt wat als thuis. Maar het is wel véél weidser. En we hebben het geluk gehad kennis te maken met een arend, die over onze hoofden vloog en iets verderop landde in een boom. De foto is wat blurry, dat heb je vanop een kajak, en dat vliegen konden we ook niet vangen in een beeld, maar dat het indrukwekkend was, kan ik je wel verzekeren!

Vanavond wandelen we nog naar het dorp om een pizza te gaan eten.

We hebben ook beslist de roadtrip wat in te korten qua afstanden. We gaan op het einde niet meer tot in Plymouth, Massachussetts rijden. Dat is weer een hele trip om dan op één dag snel snel Boston of Cape Cod te bezoeken. We willen wat meer genieten van de plaatselijke activiteiten en wat rust tussendoor. We blijven een extra nacht in Freeport aan de kust van Maine (kreeft kreeft kreeft!), wat ook een heel leuke stad schijnt te zijn en rijden dan door Connecticut naar Woodstock NY, waar we dan 2 i.p.v. 1 nacht zullen staan. Ook een leuke gedachte, want in het oorspronkelijke plan was me dat te kort. Je kan niet alles hebben... Het is ook pas met hier te rijden dat je goed kan inschatten hoeveel tijd die ritten in beslag nemen. En we hebben een tiener mee, die ook wel eens een dagje aan een zwembad wil liggen. We vinden het in ieder geval een fijn en rustgevend vooruitzicht en houden Boston voor een andere keer (als de tiener het huis uit is).