We willen vandaag Portland bezoeken. Dat is zowat het meeste wat een echte stad benadert gezien de bush die we de afgelopen week hebben doorkruist. Stelt ons wel voor het probleem dat we bang zijn met die grote camper niet makkelijk zullen kunnen parkeren. Een beetje zoekwerk op Google (een mens kan echt niks meer zonder WiFi hoor) leert ons dat we in Freeport wel weggeraken met trein of bus, dus dat is het nieuwe plan. We rijden tot Freeport, outlet walhalla bij uitstek - en dus véél parkeerplaats. We hebben nog wat tijd dus springen de Levi’s binnen en tikken 2 jeansen op de kop voor Klara. Dan een busje naar Portland centrum. Kost 10 dollar voor ons drietjes en is een rit van 40 minuten. Not shabby at all. Ik wil er graag naar het museum, die een redelijke collectie Hoppers zou hebben. Jeej! Helaas pindakaas is het MAANDAG en zijn we niet in New York. De deur is dus dicht. Miljaar!

Enfin, beetje rondwandelen dan maar en bijzonder aangenaam sfeertje opgepikt aldaar. Heel veel start-UPS en winkeltjes met werk van lokale kunstenaars. Snuisteren snuisteren snuisteren en de portemonnee weer wat pijn doen... Het weer slaat om en we krijgen het zowaar koud. Terug naar huis in een iets te koele airco. Ik zal er de volgende dag een rotte verkoudheid aan over houden. Voor we met de camper terug naar de Campground gaan, wippen we nog binnen in de L.L.Bean Store. dat is een campingwinkel met de omvang van een halve Westland Shopping, die 24/24, 365 dagen per jaar open is. Lijkt als 2 druppels water op de A.S. Adventure. Die hebben dat dus echt knal gekopieerd bij ons! Al heb je bij ons natuurlijk niet de ‘Home’ afdeling en ook niet de ‘Hunting and Fishing’. Het is werkelijk te gek wat je daar allemaal vindt en natuurlijk riffles riffles riffles. We genieten nog van onze laatste avond op de mooie kampplaats. Morgen weer een stevige rit voor de boeg ( wel de laatste van dit kaliber).