Drie dagen in één dag vandaag. Buckle up!

De wekker staat op 7. We staan op, zetten alle valiezen buiten open, gooien er de laatste spullen in, gaan overal rond met een vod en veger en blik, gooien alles weg wat niet meekan, delen restjes uit aan medekampeerders (fles melk, overschot insectenspul, zak bloem, fles douchezeep,...), dumpen het afvalwater en zijn om 9u klaar voor vertrek. Het is druk op de weg, we rijden richting kust en het is zaterdagochtend...sounds familiar? We komen dus iets buiten de tijd aan, maar het passeert. Mijn klachtenlijstje over de binnenkant van de camper is lang genoeg om wat tegenargumenten te geven. De kilometerteller geeft precies 2200 mijl aan, dat is zo’n 3540 km. Ik dacht dat het meer was... Maar het was meer dan genoeg. Als je nog meer rijdt, kan je onderweg niets meer doen. En vooral: een verbruik van 25l/100 km, dat volstond ook na 18 dagen.

Binnen een hik en een snik mogen beschikken. Het is eigenlijk te vroeg om naar de luchthaven te gaan, maar met die grote valiezen, wandel je ook niet even naar een dorpje verderop. We bestellen dus een Uber en gaan dan toch al maar vast naar Newark, waar we uiteindelijk 6,5 uur op de vlucht zullen wachten. New York City lonkt naar mij. Ik zou graag nog snel 2 uurtjes naar daar gaan, nadat onze bagage is ingecheckt, maar er is geen enthousiasme in het reisgezelschap en eigenlijk is het gewoon ook niet slim. We hangen dus en eten wat en drinken wat en nog eens en nog eens. Het is wel een leuke luchthaven met heel veel comfort en voorzieningen, dus alweer: het passeert.

Het vertrek verloopt chaotisch, met wisselende gates en vertraging, maar om 19u15 hangen we dan toch in de lucht voor een very smooth flight. Om 8u landen we in Brussel, de temperaturen voelen voor ons al vertrouwd merken we, dus all’s well that ends well!

Nog gauw naar de Delhaize voor wat essentials en dan dutje doen om de jetlag te bezweren.

Het was geweldig. America IS great!